Avaleht Seltskond Telesaated Sügisel jõuab televaatajateni Eesti esimene mokumentaalseriaal “Alo”
Sügisel jõuab televaatajateni Eesti esimene mokumentaalseriaal “Alo”

Sügisel jõuab televaatajateni Eesti esimene mokumentaalseriaal “Alo”

Fotod: Mihkel Uba

Uuel hooajal jõuab Kanal 2-e ekraanile stand-up teatri Point poolt toodetud huumoriseriaal “Alo”, mille nimiosa kehastab Tõnis Niinemets. Škoda müügimehest Alost rääkiv telesari on esimene Eesti mockumentary stiilis komöödiaseriaal, kus kasutati tööstiilina näitlejate ja autorite ühisloomet (writers room).

“Alo tegemine on minu jaoks harukordne võimalus, sest ma ei tea ühtegi teist Eesti seriaali, kus ühisloomet oleks kasutatud sellisel määral. Mulle kui režissöörile annab see võimaluse ja vabaduse katsetada spontaanset ülesvõtmistehnikat, sest näitlejad on oma rollid ise loonud ja nad tõesti tahavad neid mängida. Välismaal on selline loomisprotsess ammu kanda kinnitanud, Eestis veel mitte, “ rääkis äsja Šotimaal õpingud lõpetanud sarja režissöör Doris Tääker. “Kirjutamisel olid tõesti osalised absoluutselt kõik näitlejad ja ka need inimesed, kes produktsioonimeeskonnas üldse kaasa teevad,” lisas Tääker.

Sarja stilistiliseks inspiratsiooniallikaks on olnud välismaised seriaalid “Modern Family”, “The Office”, “Miranda” jne. Stilistika teeb eriliseks pihikaamera võte, mida kasutatakse karakterite tegelike mõtete ja tunnete avamiseks. Sarja põhiliin on müügimees Alo tööelu ja loomulikult armastuse ning läheduse otsing.

Alo karakter sündis Pointi, Tõnis Niinemetsa ja Aasta Auto koostöös. Esialgu oli karakter mõeldud lihtsalt sotsiaalmeedia klippide jaoks.

“Ühel päeval Aasta Auto klipi jaoks võttel olles mu abikaasa lihtsalt ütles, et Alo karakter on juba nii põnevaks ja loominguliseks arenenud, et tehke siis sellest juba seriaal, saab suurem publik Alo elust osa. Rääkisin ideest Tõnis Niinemetsale, Tõnis rääkis edasi vendadele Piusidele ja nendel hakkas kohe tekkima karaktereid, keda nas seriaalis mängida tahaksid ja sisuliselt näitlejad hakkasid ise idee juurde kogunema, regulaarselt koos käima ja seriaali kirjutama,” rääkis sarja saamisloost Pointi produtsent Karl Kermes.

“Näitlejaid ja võttemeeskonda seob ühine ambitsioon teha midagi uut, värsket ja meil on usk, et vaataja jaoks kujunevad seriaali 23 minutit tõeliseks kvaliteetajaks. Me tahame, et iga episoodi oodatakse, “ lisas Kermes

“Škodal ja Aasta Auto AS-il on au ja põnev olla osa sellisest loomingulisest projektist. Näitlejate nimekiri ja nende silmis põlev innukus on tõesti inspireerivad. See sari annab meile võimaluse avada autoesinduse nö. koduuksed ja näidata vaatajale köögipoolt. Kindlasti leiab sari tee vaataja südamesse, “ kommenteeris Aasta Auto AS tegevjuht Andrias Tammistu.

Võtted toimuvad perioodil 4.-20. juulil Tartus Aasta Auto müügisalongis Sepa 24B. Sari valmib koostöös Škoda ja Kanal 2-ga.

“Alo” esilinastub sügisel Kanal 2-s.

Kommentaarid