Euroopa meelelahutustööstuse olukord täna ja homme
See pole saladus. Viimased 18 kuud on meelelahutustööstuses olnud karmid.
Hollywood sulges paljude telesaadete ja filmide tootmise. Uued väljalasked lükkusid edasi, kuni inimestel lubati kinodesse tagasi pöörduda. Isegi Euroopa meelelahutustööstus kannatas ülemaailmse pandeemia ajal rahvatervise tellimuste ja sulgemiste tõttu.
Kuid kui vaktsineerimise määr suureneb ja maailm normaliseerub mingil tasemel, vaatavad kõik tulevikku. Mis see siis välja näeb? Ehkki maailma avanemiseni on veel minna, on Euroopa meelelahutustööstus praegu teel.
Pandeemiajärgne tagasilöök
PWC andmetel, ülemaailmne meelelahutustööstus on juba näinud taastumise märke ja eeldatavasti jätkub see järgmise 12 kuu jooksul. Ehkki kasvu ei aita traditsiooniline meedia ega kassatulu, on numbrite eest vastutav voogedastusteenuste ja mobiilsisu jätkuv kasv. Võtkem kasvõi näiteks Eestis filmitud Tenet, millele oodati suurt kassatulu, kuid oodatud mitmekordsest investeeringutulu kahjuks ei tulnud.
Eksperdid ennustavad, et tarbijad on uue sisu järele näljased ning Euroopa meelelahutustööstus peab uurima uusi ärimudeleid ja tehnoloogiat, et näidata väärtust ja edendada edasist kasvu. See on hea uudis, kuna see peaks tähendama selle nõudluse rahuldamiseks toodetud filmide ja saadete kasvu.
Brexiti mõjud
Kahjuks pole see kõik hea uudis. Viirus polnud ainus probleem, mis Euroopat viimase paari aasta jooksul kimbutas. Brexit oli ka üle pealkirjade krohvitud ja see ei kao kuhugi. On teateid et EL korraldab uute määruste tõttu regioonis näidatava Suurbritannia sisu vähendamist.
See avaldab Ühendkuningriigi meelelahutustööstusele märkimisväärset mõju. Kogu Euroopas kehtestatakse kvoodid selle kohta, kui palju saateid tuleb kohalikult esitada ja kui palju Ühendkuningriigi sisu saab kättesaadavaks teha. Otsus mõjutab lisaks telejaamadele ka voogedastusteenuseid.
Voogesituse tulevik
Kui maailm sulgub, pöörduvad paljud inimesed meelelahutuseks veebisaitide poole nagu https://www.nutz.ee/casino ja Netflixi voogedastusteenused. Kui mõned Hollywoodi režissöörid pidid filmide esilinastuse tõttu nendel platvormidel pettuma, on paljud Euroopa meelelahutustööstuses neid kiitnud, väites, et nad on olnud päästerõngas.
Sõltumatud filmitootjad ja levitajad on rekordiliselt öelnud, et enne pandeemiat oli teatrietenduse saamine järjest raskem ja kasumi teenimine veelgi keerulisem. Kuid voogedastusteenused on pakkunud rahvusvahelist platvormi, mis võimaldab neil oma toodet tutvustada, olenemata sellest, kui lai või nišine see on. Selle sõltumatutele filmitegijatele kättesaadava uue kasumliku teenuse abil on nüüd võimalus arendada rohkem sisu ja esitada seda laiemale publikule, minemata traditsioonilisematele radadele, kus edu on vähem tõenäoline.