1. Avaleht
  2. Seltskond
  3. Bravuuritar Anu Saagim: kunagi käis mulle kohutavalt närvidele, kui keegi ettekandjat sinatas
Bravuuritar Anu Saagim: kunagi käis mulle kohutavalt närvidele, kui keegi ettekandjat sinatas

Bravuuritar Anu Saagim: kunagi käis mulle kohutavalt närvidele, kui keegi ettekandjat sinatas

Anu Saagim töötab 11. jaanuari hommikul Viimsi Cafè Lyonis. „Sel hommikul teenitud jootraha annetame kurjadele teenindajatele, et nad tulevikus rohkem naerataksid,“ muigab bravuuritar.

Anu räägib, et tal on Eestis väga keeruline kogeda halba teenindust, sest pelgalt tema ilmumine teenindusasutusse tõstab juba kõigil suunõrgad kõrvuni, isegi hetkel samas ruumis viibivatel klientidel. „Püüan tõepoolest ka ise kohelda teenindajat kui staari, kuid ega see minulgi alati õnnestu. Kõige nipsakamalt olen käitunud ilmselt taksojuhtidega. Ei hakka siinkohal teemat pikemalt lahkama, kuid põhjuseid on olnud piisavalt,“ sõnas Anu.

„Kõige viisakam olen olnud miskipärast kohvikute ja restoranide teenindava personaliga. Miks? Sest olen kuulnud „põnevaid“ linnalegende väljavihastatud toitlustusasutuste töötajate värvikatest kättemaksumeetoditest. Ei hakka ka nendel hetkel pikemalt peatuma. Võin neist rääkida, kui tulete 11. jaanuari varahommikul Viimsi Cafè Lyoni,“ lubab ta.

Anul on suht kehv komme ettekandjat või kelnerit jooksutada. Valge veini või šampanja juurde tahab ta ohtralt jääd, kohvi juurde just teatud sorti pruuni suhkrut, salati peale värsket pipart, naksuvat palsamivinegretti ja neitsilikku oliiviõli. Vesi ei tohi olla liiga külm või soe, supp liiga tuline, pasta parmesanita. Saiavaagna käsib ta kohe silme alt ära koristada, supis või salatis ei tohi olla krutoone, veini tuleb kallata vaba käega ja enne lõplikku valikut tahab Anu neid kindlasti ka degusteerida.

Kõige naljakam argument on teenindajal bravuuritari nähes olnud: „Issver, sulle ei julge kehva kohvigi pakkuda, järsku räägid sellest hiljem meedias.“

„Mäletan, et kunagi käis mulle kohutavalt närvidele, kui keegi ettekandjat või baarmeni sinatas, aga täna teen seda isegi. Ma ei teagi, kas see neile meeldib või mitte. Sellegi kavatsen oma tööpostil Café Lyonis välja uurida,“ sõnab Anu.

Klientidel, kel kehv tuju või närune päev ja see kogemata või parema puudumisel klienditeenindaja peal välja elatakse, soovitab Anu ebaviisakust kompenseerida kopsaka jootraha ja hiljem ka siira vabandusega. „Endalgi on seda ette tulnud, ikkagi inimene ju…“ teatab kelmikalt bravuuritar.

Kampaania „Kohtle teenindajat nagu staari“ raames on Café Lyonis teenindajaks 7. jaanuaril Andi Raig, 8. jaanuaril Sissi Nylia Benita, 9. jaanuaril Nele-Liis Vaiksoo, 10. jaanuaril Merilin Taimre ning 11. jaanuaril Anu Saagim ja Reet Härmat.

Head Uudised GoodNews