Lisatud legendaarsed laulud! Heli Läätse uus raamat avab nii lauljanna eluloo kui ka ajastu sündmused
Kirjastus SE&JS annab välja Heli Läätse elulooraamatu “Armastusega”, kuhu on koondatud Hille Karmi vestlused armastatud lauljannaga.
Heli Läätse mälestusteraamat on mina-vormis kirjutatud lugu 384. leheküljel. Seda teost võiks oma faktikülluse poolest nimetada ka dokumentaalromaaniks, kuna tähelepanu keskpunktis on nii Heli enda elu, kui ka aeg, sündmused, inimesed ja ajastud.
Ning kuigi “Ei me ette tea, mis elu meil tuua võib”, võib end samas ka turgutada mõttega, et “valsist saab kaugeisse aastaisse sild, kus naeru on palju ja nukrust vaid kild”.
Paljude iidoli ja laulja Heli Läätse mälestusteraamatu lehekülgedel avanevad mõnedki suured saladused, selles on õnne ja armastust, kurbust ja naeru, ilu ja muusikat, põnevust ja seiklusi.
Lugeja saab teada kus ja millal legendaarne laulja Tiit Kuusik trumme mängis; kuhu sõitsid Heli ja Peeter Saul luksusautoga ZIM; kes oli see Saul, kellel oli rätsepaäri Peterburis Nevski peal; milline seos on Heli lauldud “Simmanipolka” ja “Kõrboja peremehe” vahel; mitu Eurovisiooni laulu on Heli Lääts eesti keeles kuulsaks laulnud; mida tähendavad lauluread “Sellest, et ma tahtsin lennutada lohet, ilm et oli tuuletu, luuletasin kohe”; mis on viimasel leheküljel avaldatud Õnneretsepti valem ja palju muud.
Katkend raamatust
“Pärast Teist ilmasõda hakati Saaremaale ühtäkki raudtee jaoks tammi ehitama. Kuni 1940. aastani oli Kuressaare ja Roomassaare vahet tossutanud rongi moodi sõiduk, mida kutsuti suslaks ja mis vedas mudaravilatesse muda ja kus olid ka lahtised platvormid valgete korvtoolide ja heledates rõivastes suvitajatega, nemad läksid kuursaali ette patseerima. Aga 1950. aastate alguses ei saanud keegi aru, milleks nüüd veel raudteed vaja on. See ei saanudki valmis, sest sama äkki, kui nad tulid, olid liiprid ja rööpad kadunud, ehitajad samuti. Ajaarvamine käis sedasi, et kas see oli enne või pärast raudtee ehitust.
Tekkisid legendid, et miski kindral oli segase peaga eksinud ja seetõttu ehitati raudtee Vaikse ookeani saare asemel ekslikult Saaremaale – apsaka olevat tekitanud Sahhalini saar, mis Moskvas oli Saaremaaga segi aetud. Maailma äärel ju mõlemad Ja nimed ka natuke sarnased. Ei ole talentide põuda Venemaal! See oli meie kõige armsam sentents. Nali muidugi,” jutustab Heli Lääts.
Voldemar Kuslap: Heli Lääts on minu jaoks Eesti estraadimuusika lipulaev
“Heli Lääts on minu jaoks Eesti estraadimuusika lipulaev. Tema kõlavat, helisevat lauluhäält ei ole võimalik ühegi teise laulja häälega segi ajada. Omapärane hääl ja esitusmaneer teebki lauljast teistest erineva artisti. Heli Läätse laulus jääb kõlama selgelt väljatoodud laulu mõtte edasiandmine ja hingestatud esitamine. Ta on professionaal kõige paremas tähenduses,” arvab lauljanna Anne Veski.
“Helikene, meie armas kolleeg, on alati olnud kõrge lavalise kultuuri, erilise hääletämbri, sisemise kaasasündinud soojuse ja armsusega laulja. Temaga koos musitseerimine oli rõõmuks igale meie tsunfti liikmele. Selle eest teda armastataksegi,” lisab Voldemar Kuslap.
KUULA HELI LÄÄTSE LEGENDAARSEID LAULE!
Ei me ette tea
Kaunid Baleriinid
Väike aed
Tänav, pink ja puu
Oma laulu ei leia ma üles 1967