EAS aitab levitada “Mandariine”
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) aitab filmil „Mandariinid“ Oscarile kandideerida, suurendades selle nähtavust rahvusvahelises meedias ning teadvustades seeläbi ameeriklastele ja eurooplastele ka Eestit kui reisisihti.
Oscari kategooriasse pääsu näol on esmakordselt tegemist kõrgeima tunnustusega Eesti filmi ajaloos.
EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul annab film hea võimaluse rääkida Eestist. „Mandariinid“ on juba saanud palju tähelepanu Ameerikas ja Euroopas ning see loob soodsa pinnase Eesti kui reisisihi laialdasemaks tutvustamiseks. Filmimaailma südames Los Angeles´es on Eesti linateos saavutanud sooja vastuvõtu ning EAS soovib seda võimendada. Meile on oluline, et film saaks võimalikult palju näitamisi just kõrgajal, enne Oscari galat, 22. veebruaril. See aga seadis meile väga kitsa ajaraami ja ranged tingimused oma tegevustes,“ selgitas Mutso.
Filmi produtsent Ivo Felt: “Filmi lugu ja tegelaste mured on mõistetavad mistahes kultuuriruumis – film on soojalt vastu võetud nii Iisrealis ja Indias kui ka Saksamaal ja Kasahstanis. Seoses Oscaritega on praeguseks olnud Ameerikas hulk linastusi, kus oleme vaatajatega kohtunud. Paljudele on Eesti filmi vaatamine esmakordne kogemus, mis on viinud neid seda väikest riiki maailmakaardilt üles otsima. Loodetavasti suureneb see ring veelgi.”
EAS otsib oma riigi ja turismi turunduses uusi ja huvitavaid lahendusi. Konkreetne kampaania aitab kaasa ka Eesti loomemajanduse arengule ning filmitootmisele.
EAS panustab Eesti tutvustamisele filmi näitamise eel Ameerika kinodes. Samuti selle meedianähtavusse ja reklaami maailma kuulsaimates filmi- ja meelelahutustööstuse ajakirjades nagu Variety, The Wrap ja Hollywood Reporter. Eesti Filmi Instituut tutvustab muuhulgas rahvusvahelisel filmifestivalil Berlinale „Mandariine“ ja EAS jagab seal infot Eesti kui reisisihi kohta.
Eesti-Gruusia koostöös valminud film „Mandariinid“ kandideerib Oscarile võõrkeelsete filmide kategoorias. Filmiakadeemia pidulik Oscari gala toimub 22. veebruaril.
EAS suurendab kampaania nähtavust meediapindade ostuga summas 50 000 eurot.