1. Avaleht
  2. Televisioon
  3. GOODNEWSI INTERVJUU I Anders Jensen: Viaplay jaoks on oluline voogedastusturul eristuda
GOODNEWSI INTERVJUU I Anders Jensen: Viaplay jaoks on oluline voogedastusturul eristuda

GOODNEWSI INTERVJUU I Anders Jensen: Viaplay jaoks on oluline voogedastusturul eristuda

9. märtsil alustas Eestis tegevust Põhjamaade juhtiva voogedastusettevõtte Nordic Entertainment Groupi voogedastusplatvorm Viaplay, kus on sisu nii spordisõpradele, filmiarmastajatele, seriaalifännidele kui ka lastele. Samuti loob Viaplay originaalsisu.

Grupi president Anders Jensen ütleb GoodNewsile, et voogedastusturul on oluline eristuda.

[GOODNEWS] Me arvasime, et Eestis oli juba mõned aastad tagasi Viaplay.
[JENSEN] Sel ajal oli teine omanik, MTG, kellele kuulus TV3 grupp, sealhulgas Viaplay, kolmes Balti riigis. Siis müüdi see ettevõte teisele omanikule. Kaubamärgid järgnesid omanikule, kuid mitte Viaplay. See, mis varem oli Viaplay, on täna Go3. Viaplay kaubamärk kuulus meile ja me võtsime selle tagasi. Me oleme puhtalt voogedastuskanal, samas kui TV3 grupp on siiani ka lineaarne telekanal. Nii et jah, ajalugu on olemas. Loodame, et inimesed mäletavad natuke, kuid mitte liiga palju. Sest me oleme täna erinevad.

[GOODNEWS] Kuidas kõik need kanalid eristuvad? Eestis on juba näiteks Go3, millele lisandus just TV3 Sport Open.
[JENSEN] Voogedastusturgudel Eestis ja kõikjal mujal on väga kitsas ja tõenäoliselt lähiaastatel läheb veelgi kitsamaks, sest voogedastusena tarbitakse televisiooni üha rohkem kogu maailmas. Kindlasti USA-s ja Euroopas. See turg kasvab väga-väga kiiresti ja kõik tahavad saada tükki sellest pirukast, seega on oluline eristuda millegagi, mis inimesi erutaks. Tahame Viaplayst teha Eestis nr 1 meelelahutuskoha. Kõigi pereliikmete jaoks: on sporti, Hollywoodi kassahitte, auhinnatud sarju, Põhjamaade sisu ja kohaliku riigi sisu, kuid see sisu on erinevatel platvormidel siiski erinev. Mõned kliendid eelistavad võib-olla, et Viaplay oleks kombineeritud näiteks mingi muu teenusega jne.
Meie eesmärk on olla piisavalt lai, et pakkuda kõigile midagi ainulaadset. Ja võite ilmselt väita, et see on enamiku voogesitusteenuste üsna tavaline vastus, eks? Kuid on väga vähe neid, kes suudavad pakkuda sellist 360-kraadist programmi, nagu meie sport, meelelahutus ja originaalsisu, kõik subtiitritega või eestikeelse kommentaariga. Mujal maailmas seda samal määral ei tehta. Me peame igat turgu oma kõige olulisemaks turuks ja keskendume sellele. See saab olema raske võistlus, kuid oleme väga konkurentsitihedas Põhjamaade keskkonnas tõestanud, et suudame globaalselt nii konkureerida kui ka võita.

Viaplay seriaal “LA’s Finest”

[GOODNEWS] Spordiülekannetel kõlab eestikeelne kommentaar?
[JENSEN] Kohalik kommentaar on kõigi suurte sündmuste jaoks: vormel 1, NHL, Bundesliga, Meistrite liiga, mis tuleb sel aastal hiljem. Viaplay näitab Meistrite liiga kõike mänge. Kui on mõned väiksemad matšid, siis kõlab ingliskeelne kommentaar, kuid kõige selle jaoks, mis pakub Eesti elanikkonna jaoks laia huvi, on eestikeelsed kommentaarid.

[GOODNEWS] Kuivõrd võib oodata väiksemaid alasid? Golf, poks. Kui PGA Touri õigusi ei saa, siis kas ehk võiks näidata European Touri, kus mängib palju Põhjamaade mängijaid?
[JENSEN] Hoiame silma peal kõikide alade näitamisõigustel, kuid nende õigusi meil praegu pole. Näitame natuke golfi Põhjamaades, kuid mitte kõike. Näitasime varem rohkem, kuid oleme otsustanud näidata natuke vähem. Sõltub, kui palju õigused maksavad ja kui suur on huvi kohalike elanike seas.

[GOODNEWS] Millal hakkavad Eesti telefirmad Viaplayle originaalsisu tootma?
[JENSEN] Tegeleme sellega. Meie eesmärk on teha originaalsisu kõikidele turgudele, kus me oleme. Maht sõltub turu suurusest. Otsime kõigist kolmest Balti riigist vahvaid lugusid, netikülgi, raamatuid, filme, mille põhjal saaks luua uusi saateid või -seriaale. Tahame teha koostööd parimate kirjutajatega, parimate näitlejatega, iga ala parimatega. Eesti on suuruselt üsna väike turg. Kui me toodame midagi Eestis, siis tahame, et see sisu oleks nii kvaliteetne, et saaksime selle viia Põhjamaadesse, Poolasse ja USA-sse. Siis pole vahet, kas riik on väike või suur, sest kui sisu on hea, siis see töötab kõikjal ja siis on mõtet seda toota. Nii et tegelikult otsime praegu parimaid lugusid.

[GOODNEWS] Kuidas NENT Groupil Stockholmi börsil on läinud? Olete seal 2019. aastast.
[JENSEN] Oleme sel perioodil ettevõtte väärtust kahekordistanud. Arvan, et kui arvestada pandeemiat ja meie seniseid tulemusi, oleme ületanud turu ootusi märkimisväärselt, kuid te teate, et turud tõusevad ja langevad. Meie plaan on pikaaegne, kuid siiani oleme oma aktsionäridele palju kasu loonud.

Head Uudised GoodNews