EASi esindaja Inge Laas: Ajujahi arenguprogramm valideerib pühendumust
Äriideede konkurss “Ajujaht” kogub aina suuremat hoogu, sest mängus on ihaldusväärne 150 000 euro suurune auhinnafond. Juba täna selgub, millised kaks võistkonda pääsevad edasi ja kelle jaoks saab võistlus läbi. “Duublis” on külas Inge Laas Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusest ja Kari Maripuu Lexi.Marketist.
EASi esindaja Inge Laasi sõnul on Ajujaht programm, kus lennukad ja innovaatilised ideed saavad valideeritud. “See, kes oma idee esitas, saab päriselt ka aru, mida see mõte päriselt väärt on. See žürii ees kinnitamine on nagu mantra, et minu idee on hea,” räägib ta, et see seesugune protsess aitab välja selgitada, kas ollakse valmis oma äriideega lõpuni minema või kahtluste korral pöördutakse oma tavatööle tagasi. “Edu tagab tahe midagi ära teha.”
Tarbijana Coca-Cola pudelit riiulilt ostukorvi tõstes me ilmselt ei tea, et selle toote saamiseks kaupluse riiulile tuleb toidukauba turustajal esitada jaeketile koos hinnapakkumisega ka põhjalik tooteandmestik. Sellist Exceli faili, mis koosneb keskmiselt 160-st tootega seotud andmeväljast tuleb tootjal täita iga kord, kui toote andmed muutuvad või sõlmitakse uus hinnakokkulepe. Tülikas tootevorm tuleb esitada ka siis, kui tootja soovib läbi viia müügikampaania. Asja teeb veelgi keerulisemaks asjaolu, et igal jaeketil (Coop, Maxima, Prisma, Selver, Rimi jt) on erinevad nõudmised tooteinfo edastamiseks. See tähendab, et näiteks jõulude eel täidavad sajad tootjad ja hulgimüüjad oma kampaaniapakkumiste tegemiseks suurel hulgal Exceli tabeleid. Selle töö tarbeks on suurematel tootjatel ja hulgimüüjatel tööl müügiassistendid, mis on ettevõttele suur lisakulu. Siin tulebki tootjatele ja hulgimüüjatele appi Lexi.Market, pakkudes kaasaegset pilvetarkvara, kuhu kantakse ühe korraga sisse kõik ettevõtte tooted ja nendega seotud detailsed andmed. Seejärel on Lexi.Marketi kaudu võimalik vaid mõne minutiga koostada tootepakkumisi nii, et nõuetekohase info edastamine toimub taustal automaatselt. Lexi.Market klientideks on seega kõik need ettevõtted, kelle tooteid te iga päev oma toidupoes ostukorvi panete.